هدف از ایجاد این پروژه، ساختن مدلی از یک خیابان برای نمایش ساختمانهای قدیمی در یک فضای روستایی بود.
سپس تصمیم گرفتم که یک صحنه زمستانی را در ساعات اولیه یک صبحِ سرد که برف زیادی زمین را پوشانده ایجاد کنم و همچنین، گرمای ساطع شده از روشنایی خانهها مشخص باشد.برای انجام این پروژه که ۲ الی ۳ هقته طول کشید، از نرم افزار های ۳Ds Max ، V-Ray و فتوشاپ استفاده کرده ام.
در شروع پروژه، از چند تصویر مرتبط در اینترنت برای المانهای برفی، اثر ایجاد شده توسط باد و جمعشدن برف بر روی درختان الهام گرفته ام.
طراحی اولیه
طرحهای کوچک برای ساختمانها رو در ابتدا ترسیم میکنم. سپس از این طرحهای کوچک در قسمت مدلسازی پروژه از آنها استفاده میکنم.
مدلسازی
سپس با ایجاد یک Box مدلسازی ساختمان رو شروع کردم. در این مرحله، از برخی ابزارهای انعطافپذیر Poly Modeling مانند Extrude، Bevel ، Bridge و Chamfer استفاده کرده ام.
پس از اینکه ساختار ساختمانها تقریباً شکل گرفت، تلاش میکنم که با جمعآوری تمام اجزا در یک صحنه آنها را به بهترین شکل با یکدیگر ترکیب نمایم. به این ترتیب، کار در ابعاد بزرگ به پایان میرسد.
ساخت مدل و ترکیب آنها در یک صحنه
برف روی شاخههای درختان
به منظور تأکید بیشتر بر جمعشدن برفها بر روی شاخهها و تنه درختان، از سیستم پارتیکل در نرم افزار ۳ds Maxاستفاده کرده ام.
نمایش ذرات برف بر روی شاخههای درختان
ساخت قندیلها
وقتی میخواهیم قندیلهای لبه پشت بام خانهها را مدلسازی کنیم، من با استفاده از ابزارهای poly modeling و با ساخت یک Box به عنوان پایه و شروع کار ، این کار را انجام می دهم. سپس با استفاده از مدیفایرهایی مانند TurboSmooth و Noise به نتایج دلخواه رسیدم.
مدلسازی قندیلها در ۳Ds Max
المانهای صحنه
از روشهای مشابه برای مدلسازی چراغهای خیابان، تیرهای برق، نیمکت و دیگر وسایل موجود در صحنه استفاده کرده ام.
مدلسازی المانهای مختلف در صحنه
ساخت خیابان
به منظور ساخت خیابان، از Mesh Displacement بر روی یک Plan ساده استفاده کرده ام. این ابزار شرایطی آسان و انعطافپذیر، بهخصوص برای ایجاد رد پا در برف ایجاد میکند.
استفاده از تابع Mesh Displacement برای ساخت خیابان
Wire render
در این مرحله، یک wire render از صحنه ایجاد کرده ام. این کار را اجرا کردم تا شرایط برای اضافه شدن متریالها و تکسچرها در مراحل بعدی فراهم گردد.
Wire render برای صحنه