آموزش V-Ray RT پلاگین رندر سایه زنی (ActiveShade rendering plugin) برای ۳ds Max است.به این معنی که میتوانید از پردازنده کارت گرافیکی تان در کنار CPU کامپیوتر و همزمان با آن کار استفاده کنید.رندر کارت گرافیکی (GPU rendering) درواقع V-Ray RT را قادر میکند تا محاسبات raytracing را به جای CPU روی پردازنده کارت گرافیک انجام دهد.GPU توانایی محاسبات رندر سنگین به صورت موازی را دارد.همان طور که می دانید، کارت گرافیک ۲ قسمت اصلی دارد.۱- Ram و ۲- Cpu که پردازندهای فوق العاده قوی ای دارند که بتوانند بازی های ویدئویی را رندر کنند.اما متاسفانه در نرم افزارهایی مانند ۳ds max و maya نمی توان کمک گرفت چون کارت گرافیکی کار محاسبات و Load چیزهایی که در مانیتور نمایش داده میشوند را انجام میدهد.ادغام این ۲ سخت افزار عملا غیر ممکن یا حداقل به صرفه نیست! خوب چاره چیست؟
در پلاگین V-Ray این قابلیت طراحی شده که یک پنجره در دیدگاه ها به اسم ActiveShade داشته باشیم که هر تغییری در متریال، نور، یا حتی اگر آبجکتی را جابه جا کنیم، آن را به صورت زنده رندر بگیرید.در حقیقت نوعی پیش نمایش قبل از رندر است که در آخرین نسخه پلاگین Vray امکانات زیادی به آن اضافه شده است.
نحوه فعال کردن Vray- RT:
کارت گرافیک هایی که V-Ray RT را ساپورت میکنند
nVidia GeForce 680 GTX
nVidia GeForce 580 GTX
nVidia GeForce 590 GTX
nVidia GeForce 570
nVidia GeForce 480 GTX
nVidia Tesla C2050
nVidia Quadro 2000M
V-Ray RT GPU supports
افزایش کارایی در CUDA, NVIDIA’s parallel
موشن بلور (Transformation and Deformation)
آبجکت های پروکسی Vray
متریال های لایه بندی شده در VRayBlendMtl
نواحی Texture-mapped شده و Mesh Lights
نورهای Skylight Portalsk