منابع الهام و مراجع
برای این پروژه منابع الهام و رفرنس های زیادی جمع آوری نکردم ، چون ایده ی واضح و روشنی از اینکه این پروژه باید به چه صورت باشد در ذهنم داشتم . در ساخت این صحنه بیشترین زمان را صرف ساخت پوشش گیاهی کردم و برای ایجاد آن تست های مختلفی انجام دادم تا بهترین نتیجه دلخواه را به دست آورم .
تنظیمات صحنه
در شروع هر پروژه ای اولین کاری که انجام می دهم تنظیم مقیاس صحنه و مقدار gamma است .
مدلسازی
همه چیز از مدلسازی شروع می شود و نتیجه ی کار تحت تاثیر این مرحله قرار می گیرد . خیلی مهم است که زمان کافی برای مدلسازی بگذارید تا مطمئن شوید آبجکت ها بصورت خوبی طراحی شدند و دارای جزئیات کافی هستند . البته دقت داشته باشید هر پروژه متفاوت است ، در پروژه های بزرگ باید مدیریت داشته باشید روی ساخت اجزا و جزئیان آنها تا با ریسک ایجاد یک صحنه ی سنگین مواجه نشوید .
همانطور که در تصویر زیر می بینید در مرحله ی نهایی ساخت آبجکت لبه هار ار chamfer می کنم .
برای ساخت تخته های چوبی دیوار از ابزار spacing استفاده کردم .
مدلسازی سنگ ها
برای ساخت سنگ ها ، یک کره ایجاد کردم و با استفاده از freeform شروع به دفرمه کردن کره و مدلسازی سنگ کردم . نهایتا برای افزودن جزئیات بیشتر از مدیفایر displacement استفاده کردم .
مدلسازیی زمین و ساخت صحنه
پوشش گیاهی
برای پوشش گیاهی از چندین نوع گیاه ، درخت و برگ استفاده کردم .
با استفاده از پلاگین Multiscatter پوشش گیاهی متنوعی را روی زمین پخش کردم . در این پروژه از multiscatter painter که برای توزیع گیاهان در سطح زمین واقعا ابزار مفیدی بود استفاده کردم .
گیاه نوع ۴ را در اطراف سنگ ها پخش کردم تا شبیه به خزه باشد .
برای دیگر گیاهان روی زمین هم از سه نوع دیگر استفاده کردم که در تصاویر زیر می بینید .
برای برگهایی که روی زمین ریخته شده ، از یک برگ با چهار رنگ مختلف استفاده کردم و آنها را روی زمین پخش کردم .