آموزش زیر برای هردو موتور رندر vray و mental ray کاربرد داره.
یکی از مهمترین نشانه های متریال مخمل ، وجود بافت نرم در آن و همچنین تضاد رنگی (contrast) هست که در آن دیده می شود.که این افکت به خصوص در لبه ها و کناره ی درزها بیشتر دیده می شود.
خوب بیاید شروع کنیم
مرحله ۱ :
مرحله ۲ :
در کانال diffuse ، در زیر گروه standard ، بر روی falloff دوبار کلیک کنید.
مرحله ۳ :
زمانی که ارور replace map ظاهر شد ، keep old map as sub-map را انتخاب کنید و ok رو فشار دهید.حالا پارامتر ها ی falloff ظاهر می شوند.
مرحله ۴ :
حالا اگر به material slot خود نگاه کنید ، یک نرمی و لطافتی رو می تونید حس کنید.حالا وقتشه که تضاد رنگی ایجاد کنیم برای این کار ابزار color correction می تونه مفید باشه :
در زیر falloff parameters ، در زیر گروه front : side بر روی مستطیل بالایی که بر روی آن none نوشته شده است کلیک کنید و با کلیک بر روی bitmap ، color correction را فراخوانید و بقیه مراحلی را همانند زیر انجام دهید.
3 Comments
arefeh
salam in amoozesh baraye max e ya sketchup??
محمدمیلاد خسروی
برای مکس هستش
Ali-AM
سلام!
آموزش خوبی بود.
ولی متاسفانه این برای mental ray هستش لطفا برای vray هم آموزش بگذارید
یا متریال شبیهش چون arch & design نداره. ممنون