خانه موسیقی نام مطلبی ست که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. درک موسیقی به عوامل مختلف ارتباط دارد مثل فرهنگ، محیط، جامعه، شنونده، اعتقادات،طرز فکر وغیره.هر کشور ، هر منطقه و هر قبیله ی از خود موسیقی محلی خاصش را دارد. و افراد آن سرود های محلی جذاب و دلکش خود شانرا میخوانند.
که شاید درک آن برای قبایل وساکنینمناطق دیگر مشکل باشد، ما مردم هزاره که هنر و هنرمندی در رگ رگ وجود ما با خون مایکجا جاریست، هنر خاص خود را مطابق به فرهنگ، مردم، سلیقه و ارزشهای خود داریم که آن را از نیاکان خود به ارث گرفته ایم. مردم ما از گذشته تا حال در هر قسم کارهای هنری استعداد خارق العاده داشته و دارند.
فهرست مطالب خانه موسیقی :
چکیده
مقدمه۱
طرح مسئله۳
فصل اول
مطالعات شناخت پایه ای موسیقی۱۲
بخش اول-موسیقی و تصویرهای انسانی۱۳
بخش دوم-کلیاتی درباره ی موسیقی۱۴
۲-۱-موسیقی۱۴
۲-۲-نت۱۴
۲-۳-کلید۱۴
۲-۴-وزن۱۵
بخش سوم-ارکان موسیقی۱۵
۳-۱-ریتم۱۵
۳-۲-ملودی۱۵
۳-۳-هارمونی یا هماهنگی۱۶
۳-۴-تمبر یا رنگ آمیزی۱۶
بخش چهارم-فرم موسیقی۱۶
بخش پنجم۱۷
۵-۱-موسیقی آوازی کرال۱۸
۵-۲-موسیقی اپرا۱۸
۵-۳-موسیقی سمفونیک۱۹
۵-۴-موسیقی ارکسترال کوچک۱۹
۵-۵-موسیقی مجلسی۲۰
۵-۶-موسیقی تک نوازی۲۰
بخش ششم۲۲
۶-۱-آوازهای مذهبی۲۳
۶-۲-موسیقی فولکلوریک ایران۲۳
۶-۳-موسیقی شهری۲۳
۶-۴-موسیقی عرفانی۲۴
۶-۵-گروه نوازی و همسرایی۲۵
۶-۶-گروه نوازی و تک خوانی۲۶
۶-۷-برنامه های ۱،۲ و ۳ نفره۲۶
بخش هفتم-فیزیک صوت۲۷
۷-۱-صوت۲۷
۷-۲-ارتعاش۲۷
۷-۳-موج۲۸
۷-۴-سرعت صوت۲۸
۷-۵-انکسار صوت۲۸
۷-۶-تفرق صوت۲۸
۷-۷-انعکاس صوت۲۸
۷-۸-جذب صوت۲۸
۷-۹-پژواک۲۹
۷-۱۰-تداخل۲۹
۷-۱۱-حدود شنوایی۲۹
۷-۱۲-شدت صوت۲۹
۷-۱۳-قوت صدا۲۹
۷-۱۴-خستگی شنوایی۲۹
۷-۱۵-پایداری حس۲۹
۷-۱۶-تشدید۲۹
۷-۱۷-محدوده ی اصوات۲۹
۷-۱۸-فواصل موسیقی۳۰
۷-۱۹-دینامیک و نوانس۳۰
۷-۲۰-بلندی صدای پس آوا(واخنا۳۰
بخش هشتم-آکوستیک و موسیقی۳۰
۸-۱-آکوستیک موسیقی۳۰
۸-۱-۱-وضوح۳۱
۸-۱-۲-صمیمیت۳۲
۸-۱-۳-تمبر و زنگ صوت۳۲
۸-۱-۴-بلندی،نوفه و گستره ی پویایی۳۲
۸-۲-صفات ذهنی کیفیات آکوستیکی موسیقی۳۴
۸-۲-۱-صمیمیت یا حضور۳۴
۸-۲-۲-زنده بودن۳۴
۸-۲-۳-گرمی۳۵
۸-۲-۴-بلندی صدای مستقیم۳۵
۸-۲-۵-بلندی صدای واخنا۳۵
۸-۲-۶-وضوح یا روشنی۳۶
۸-۲-۷-درخشندگی۳۷
۸-۲-۸-پخشایی۳۸
۸-۲-۹-تعادل۳۹
۸-۲-۱۰-ترکیب۳۹
۸-۲-۱۱-ترکیب ارکستر۳۹
۸-۲-۱۲-حاضر جوابی۴۰
۸-۲-۱۳-بافت۴۰
۸-۲-۱۴-آزادی از اکو۴۰
۸-۲-۱۵-ازادی از نوفه۴۱
۸-۲-۱۶-طیف دینامیکی۴۱
۸-۲-۱۷-کیفیت تنایی۴۱
۸-۲-۱۸-یکنواختی۴۲
فصل دوم
معماری و موسیقی۴۳
بخش اول-معماری در گستره های زمانی و مکانی۴۴
بخش دوم-موسیقی در گستره های زمانی و مکانی۴۵
بخش سوم-مقایسه ی معماری با انواع موسیقی۴۶
بخش چهارم-وحدت گرایی۴۷
بخش پنجم-سازماندهی فضا بر اساس الگوهای رایج.. ۴۸
بخش ششم-سلسله مراتب در کشف فضا۴۹
بخش هفتم مکانی۵۲
بخش هشتم-نسبت های هارمونیک در معماری و موسیقی ۵۳
بخش نهم-مبانی آفرینش کالبدی موسیقی و معماری۵۵
۹-۱-جوهره ی کالبدی۵۶
۹-۲-ابزارهای ارزیابی جوهره ی کالبدی۵۷
بخش دهم-ویژگی های کمی جوهره ی کالبدی۵۷
۱۰-۱-ارتفاع صوت و ابعاد علایم بصری۵۸
۱۰-۲-شدت صوت و فاصله ی علایم بصری۵۹
۱۰-۳-زمان دوام یا کشش۶۰
بخش یازدهم-ویژگی های کیفی جوهره۶۱
فصل سوم
نمونه های مشابه۶۲
تالارهای موسیقی والت دیستی ۶۳
تالار سرود ناگااوکا ۶۶
تالار فیلارمونیک لوکزامبورگ ۶۹
شهر موسیقی رم۷۱
تنریف۷۳
مرکز موسیقی۷۵
اپرای سیدنی۷۷
مرکز موسیقی۷۷
مرکز موسیقی سیاتل۸۰
نتیجه گیری۸۱
فصل چهارم
بررسی سایت۸۴
۴-۱- معرفی سایت۸۵
۴-۲- چشم انداز۸۵
۴-۳- همسایگیها۸۵
۴-۴- کاربری فعلی زمین۸۵
۴-۵-اقلیم۸۶
فصل پنجم
برنامه ی فضایی۱۰۵
بخش اول-حوزه ی اداری۱۰۷
بخش دوم-حوزه ی آموزشی۱۰۸
۲-۱-سالن تمرین ارکستر۱۰۸
۲-۲-سالن های تمرین کر۱۰۹
۲-۳-اتاق های تمرین۱۱۰
۲-۴-کلاس پیانو۱۱۰
۲-۵-کلاس های تئوری۱۱۰
۲-۶-کارگاه تعمیر ساز و سازسازی۱۱۱
بخش سوم-حوزه ی فرهنگی۱۱۱
۳-۱-تسهیلات شنیدن۱۱۱
۳-۲-کتابخانه۱۱۲
۳-۲-۱-نورپردازی در کتابخانه۱۱۳
۳-۲-۲-آکوستیک کتابخانه۱۱۳
۳-۳-رستوران۱۱۳
۳-۴-موزه ی موسیقی۱۱۳
۳-۵-بخش اجرا۱۱۵
۳-۵-۱-صحنه۱۱۶
۳-۵-۲-آپرون۱۱۶
۳-۵-۳-شبکه۱۱۷
۳-۵-۴-توفال ها۱۱۷
۳-۵-۵-پرده ی پشت صحنه۱۱۸
۳-۵-۶-پوسته۱۱۸
۳-۵-۸-نورها۱۱۹
۳-۵-۹-ارتفاع دهنده ها۱۱۹
۳-۵-۱۰-داده های اصلی مربوط به صندلی ها۱۱۹
۳-۵-۱۱-انواع چیدن ردیف ها۱۱۹
۳-۵-۱۲-راهروهای بین صندلی ها۱۲۰
۳-۵-۱۳-دید تماشاچیان۱۲۰
۳-۵-۱۴-عمق سالن۱۲۰
۳-۵-۱۵-مقطع سالن۱۲۱
۳-۵-۱۶-نور۱۲۲
۳-۵-۱۷-تقسیم سالن ها و ارتباط آنها۱۲۳
۳-۵-۱۸-راحتی و ایمنی تماشاچیان۱۲۳
۳-۵-۱۹-بلیط فروشی۱۲۳
۳-۵-۲۰-سرسرا۱۲۴
۳-۵-۲۱-سرویس بهداشتی۱۲۵
۳-۵-۲۲-اشکال پلان۱۲۶
۳-۵-۲۲-۱-فرم مستطیلی۱۲۶
۳-۵-۲۲-۲-فرم بادبزنی۱۲۶
۳-۵-۲۲-۳-تالارهای نعل اسبی۱۲۶
۳-۵-۲۲-۴-فرم مدور۱۲۶
۳-۵-۲۲-۵-فرم پلان نامنظم۱۲۷
۳-۵-۲۲-۶-انتخاب فرم مناسب تالارهای موسیقی۱۲۷
۳-۵-۲۳-نکات لازم در طراحی بستر ارکستر۱۲۸
۳-۵-۲۴-مونومانتالیزم در تالار۱۲۹
بخش چهارم-حوزه خدمات۱۳۰
۴-۱-فضاهای کمکی انبار۱۳۰
۴-۲-تسهیلات اضافی۱۳۰
۴-۳-تاسیسات۱۳۰
۴-۳-۱-برق۱۳۰
۴-۳-۲-تهویه ی مطبوع۱۳۱
۴-۳-۴-صحنه۱۳۱
۴-۳-۵-سیستم آب پاش و ایمنی آتش سوزی۱۳۱
بخش پنجم-ورودی مجموعه۱۳۳
۵-۱-خارج مجموعه۱۳۳
۵-۲-درهای به سمت هال ورودی۱۳۳
۵-۳-پیش ورودی و هال ورودی۱۳۳
بخش ششم-خلاصه۱۳۴
بخش هفتم –بررس مسائل معلولین در طرح۱۴۱
فصل ششم
برنامهفیزیکی۱۴۶
فصل هفتم
نقشهها و مدارک نهایی۱۵۳
منابع و ماخذ۱۶۷
دانلود مستقیم از سایت میهن بنا:
بیشترببینید:
1 Comments
عماد
سلام رساله واسه کارشناسی ارشد میخوام
میخوام بدونم رساله اخر هر پاراگراف رفرنس داره ؟