در این مقاله، هنرمند، مدل ماشین را در ۳ds Max ساخته و با استفاده از Photoshop، بافت آن را ایجاد می کند. همچنین اجزای مختلف صحنه را با بکارگیری Mudbox و چند اسکریپت ساده، به محیط اضافه می کند. سلام، نام من “Brano Florian” است و تصمیم دارم که چگونگی و پروسه ی ساخت تصویر “Wallmart 2161” را تشریح کنم.
این مقاله توسط جناب آقای جهان زاده ترجمه شده است.
برای مدلسازی، من از مدلسازی پلی استاندارد در ۳ds Max 2009 با پلاگین polyboost استفاده کردم.[divider][divider]
برای شروع، لازم بود به این نکته توجه می داشتم که استفاده از نقش دهی اتوماتیک بر روی Splineها، نیازی به تنظیم UV نخواهد داشت. در مورد سایر قسمتها، من از اصلاحگر UVW Map استفاده کردم که تنظیمات آنها را با کنترل گیزموی UV انجام دادم. کابین، با UV Layout نقش دهی شد. اگر چه شاید بهتر بود که تنها نیمی از موضوع اصلی را بافتدهی می کردم ولی از آنجا که می خواستم در آینده یک انیمیشن از این صحنه بسازم، طرف پشتی مدل را با جزئیات بیشتری مدلسازی و بافتدهی کردم.[divider][divider]
بافت دهی
برای مدل، چهار بافت اصلی را در فتوشاپ ساختم. [divider][divider]
بخش اصلی این کار را با ترکیب تصاویر انجام دادم. زنگ فلزات را با استفاده از برسهای مختلف و یا از عسکهای دیگر، به کار اضافه کردم. بافت ها را به فرمت JPEG تبدیل و فیلتر Sharpen را بر روی آن اعمال کردم.
اسلحه با حالت اتوماتیک unwrap در ۳ds Max ، نقش دهی شد و سپس آن را برای ویرایش رنگها و اضافه کردن لبه های خراب، به Bodypaint وارد کردم.