این صحنه در نرم افزار ۳dsmax مدلسازی و در vray رندر شده است.این صحنه خیلی پیچیده نیست و تنها شامل تعدادی درخت، بوته ، یک نور خورشید و یک دوربین می باشد.برای مدل درختان از مجموعه ی درخت اورموشن استفاده شده است.علاوه بر مدل های واقعی یکی از چیزهایی که موجب پاییزی شدن این صحنه شده ، وجود نور حجمی (volumetric light effect) می باشد.
ابتدا تصویر نهایی رو با هم مشاهده می کنیم.
در تصویر زیر بوته ها و درختان استفاده شده در صحنه نشانه گذاری شده است.
تنظیم صحنه :
نمای دوربین از viewport
اگر دقت کرده باشید درختانی که در دور دست قرار دارند بدون شاخه می باشند و تنها برگ دارند .در حالی که این موضوع در درختان نزدیک به دوربین دیده نمی شه . دلیل این کار سبک کردن صحنه می باشد.همچنین ما برای پایین آوردن زمان رندر، همه ی مدل های برگ رو با vray proxy ، پروکسی کردیم.
اگر در viewport دقت کرده باشید بعضی از درختان یا به داخل زمین فرورفته اند و یا از زمین فاصله دارند.این موضوع اصلا از نمای دوربین قابل رویت نیست و تنها چیزی که برای ما مهم است کیفیت رنده.(در حقیقت ما می خواستیم یک حالت رندوم رو بین درختان داخل صحنه ایجاد کنیم تا همه مثل هم نباشند )
زمین از یک plane ساده ساخته شده که مدیفایر vray displacement به آن اعمال شده است.
نور پردازی و محیط (lighting and environment) :
در تصویر زیر displacement map مربوط به زمین و vray displacement modifier نمایش داده شده است.
متریال زمین
تنظیمات مربوط به دوربین (vray physical camera)
2 Comments
mohammad mohammadi
عالی بود ………افرین
Reverse
Awesome