این مقاله به آموزش ساخت یک فضای بیرونی نوع واقع گرایانه می پردازد و ضمن شبیه سازی کامل طرح اولیه، با تکنیکهای مختلف بافتدهی و اصلاح رنگ و نور، واقعی بودن آن را تقویت می کند.
این مقاله توسط جناب آقای جهان زاده ترجمه شده است.
طرح :
گرمای تابش خورشید پس از باران، الهام بخش من برای ساختن این صحنه بود. شروع کردم به کشیدن و جمع آوری منابع برای صحنه ای که در ذهنم بود، و در نهایت به این طرح رسیدم :
مدلسازی :
بر اساس طرح بالا، تصاویر زیادی را جمع آوری کردم و کم کم طرح اولیه ی خودم را بهتر کردم.
بعد از هر مرحله از مدلسازی، جزئیات بیشتر و بیشتری را به صحنه اضافه کردم.[divider]
نورپردازی :
ترجیح دادم قبل از اینکه وارد مرحله ی بافتدهی بشوم، نورپردازی صحنه را انجام دهم، چراکه بعضی از بافتها وابسته به نور صحنه خواهند بود. بنابراین حالتهای مختلفی از تنظیمات نور را امتحان کردم تا بالاخره به نتیجه ی راضی کننده ای رسیدم.
بعد از اینکه مطالعات زیادی در مورد شرایط آب و هوا و محیط بعد از بارش باران انجام دادم، از یک Vraylight نوع Dome با یک HDRI در قسمت تکسچر آن، برای شبیه سازی نور محیط ، و همچنین یک Vraylight نوع Sphere برای شبیه سازی نور خورشید و تولید سایه های خیلی نرم، استفاده کردم.[divider]
بافتدهی :
این بخش از کار، پیچیده ترین و وقت گیرترین قسمت پروژه بود. برای ساخت بافتها و متریالها بخصوص بافت خیابان، اقدامات و تلاشهای زیادی صورت گرفت. البته ناگفته نماند که برخی از بافتها، دقیقاً تصاویر عکسبرداری شده ی کیفیت بالایی بودند که از خانه های قدیمی گرفته شده بود.[divider][divider][divider]
همچنین نقوش bump و normal را برای بافتهای مختلف ساختم؛ نقش normal با استفاده از فیلتر NVIDIA در فتوشاپ ساخته شد.[divider]
5 Comments
غلامعلی
لطفا منابعتون که متن رو ازش کپی کردین بنویسید.
محمدمیلاد خسروی
دوست عزیز در پایان مطلب در صفحه چهارم منبع ذکر شده.
مچ گیر
لطفا منابعی که اطلاعاتتون رو از روش کپ زدن اعلام فرمایید.
چرا که اطلاعات سایت را با ذکر منبع باید استفاده کنید
*** توجه ***
.کپی برداری غیر مجاز ، کاری غیراخلاقی و غیر حرفه ای است.
محمدمیلاد خسروی
دوست عزیز در پایان مطلب در صفحه چهارم منبع ذکر شده.لطفا دقت کنید بعد تذکر بدید
مهرداد
بسیار عالی بود. لذت بردم.
ای کاش میشد فایل نهایی مکس رو با تمام متریالهاش برای دانلود میگذاشتید!