در این مقاله، هنرمند با کمک نرم افزار Marvellous موضوعات پارچه ای و با ۳ds Max سایر اجسام صحنه را مدل می کند و ضمن بکارگیری ابزارها و تکنیکهای Vray برای بافتدهی، نورپردازی و رندر، کار را به پایان می رساند…
این مقاله توسط جناب آقای جهان زاده ترجمه شده است.
سلام دوستان، برای شروع مایل هستم کمی درباره ی این فضای نسبتاً بزرگ خانه، که در واقع اتاق خواب است صحبت کنم. من اتاق خوابهای بزرگتر از اندازه ی متوسط را ترجیح می دهم، که آمیخته از چوب و نور باشد با دیوارهایی با سبک روستایی اسکاندیناوی. بنابراین تصاویر مرجعی برای نور و متریال انتخاب کردم که انعکاس دهنده ی آن باشد.
[divider]مدل اولیه ی تخت در ۳ds Max ساخته شد. با استفاده از ZBrush مقداری حرکت بیشتر به چرم سر تخت اضافه کردم. مسلماً این مش خیلی سنگین می شد، بنابراین از پلاگین Decimation Master استفاده کردم که توانستم بدون دستکاری نقوش، مش را بهینه کنم. این پلاگین برای زمانی که قصد ندارید با استفاده از نقوش، حجم مدل را نشان دهید، بسیار مفید است.
[divider]پارچه های استفاده شده برای تخت، با استفاده از Marvellous Designer ساخته شد. برای ملافه تشک از یک Box ساده به عنوان آواتار (موضوعی که برای شبیه سازی شکل پارچه ایجاد می شود) استفاده کردم و برای پتو که بر روی تخت قرار گرفته، یک آواتار ساختم که شامل بدنه ی تخت و تشک بود. برای آنکه مدل سبکتری داشته باشم، آن را با استفاده از Pro Optimiser در ۳ds Max بهینه کردم.
1 Comments
عامری
روز خوش، آیا امکان الگو برداری پارچه هم در نرم افزار وجود دارد