۱-Progressive Rendering:
این گزینه یک ویژگی جدید برای پست پروداکشن ایجاد کرده است.اجازه بدید یک مثال یزنم.همان طور که همه میدانید، پروسه رندر در ویری، توسط مربع های سفید رنگی کامل میشه که به اون باکت رندر میگویند.در روش قدیم باید منتظر بمونیم تا رندر نهایی تمام بشه.حالا در ویری ۳ گزینه ای در قسمت ایمیج سمپل ها به اسم Progressive اضافه شده که کل صحنه را همزمان آپدیت میکنه و همین طور ادامه میده تا رندر نهایی آماده بشه.مثل Vray RT از روش pass tracing استفاده میکنه.خوب این به چه دردی میخوره؟
یکی از مزیت های آن، هماهنگ بودن با پست پروداکشن در رندر است.مثلا اگر مه محیطی(Environment fog) را کادر F8 فعال کنیم. و رندر بگیریم، کل محیط را یکنواخت رندر میگیرد واگرهر کدام از تنظیمات اینوایرونت را تغییر بدهیم، از محاسبات رندر فاکتور میگیرد و مابه تفاوت را محاسبه و رندر میکند.
۲-ارتقاء سرعت رندر در Vray 3.0 :
Ray Tracing سریع تر: در آموزش فارسی تصویری زیر افزایش سرعت رندر مربوط به ویری ۳ را نشان میدهد
۳-ویژگی جدید کادر Vray 3.0 Frame Buffer :
Quick Settings: تنظیمات سریع:در کارد Vray 3.0 Frame Buffer ویری ۳ آپدیت ها و ویژگی های جدیدی اضافه شده یکی از آنها کادر History هست که تمام رندر ها را به صورت اتوماتیک داخل خودش ذخیره میکنه و میشه داخل آن تمام تست رندرهای قبلی را مرور کرد.۲- در قسمت Color Correction کنترل های جدیدی برای کنتراست و درجه اشباء رنگ Hue/saturation و همچنین متعادل کننده رنگ(Color balace) اضافه شده است.همچنین میتوان تمام تنظیمات کادر فریم بافر را داخل یک فایل با فرمت .Cube ذخیره و دوباره لود کرد.کادر فریم بافر تنظیمات فوق العاده ای را روی رندر نهایی بدون استفاده ار سایر نرم افزار ها مثل فتوشاپ اعمال میکند.آموزش تصویری vray 3.0 VRmats با کیفیت HD از اینجا دانلود کنید.
۴-ویژگی جدید کادر فریم بافر:
Advanced V-Ray Frame Buffer: در V-Ray 3.0 تنوع فراوانی را از تعریف رنگ (color definitions) داریم مانند LUTs (.cube), ICC Profiles (.icc), and OpenColorIO (.ocio).به طور پیش فرض ویری روی حالت linear، تنظیم شده تا رنگ ها را روان تر محاسبه کند.
۵- Render Mask:
رندر ماسک با استفاده از انتخاب آبجکت و لیست include/ exclude، یا تکسچر مپ ، پیکسلی را که باید رندر شود، دقیقا کنترل میکند.
۶-Faster Hair
در ویری ۳ نه تنها محاسبات هسته Core tracing vray حداکثر تا۱۵ در صد (up to 15x) بهینه شده بلکه متریال های شیدر مو هم بهینه شده است.زمان رندر برای این شیدر، حدود نصف کم شده است.آموزش تصویری vray 3.0 VRmats با کیفیت HD از اینجا دانلود کنید.
۷- Ray Traced SSS
بازتاب ها روی سطوح ارتقا پیدا کرده اند که شامل object-based و ray traced illumination میشوند
۸- Max Ray Intensity:
وقتی که از منابع نوری قوی مانند HDRI در رندر استفاده میکنم، شاهد افتادن نقاط سفید رنگی در رندر هستیم.مانند تصویر.که معمولا برای حل این مشکل، سمپل های نور (Samples) را بیشتر میکنیم یا رندر مجدد میگیریم یا از sub Pixel maping استفاده میکنیم.در ویری ۳، این مشکل با اضافه شدن ابزاری به نام Max Ray Intensity حل شده است.برای استفاده از این امکانات کافی است به قسمت Global Switches بروید و تب Advance را فعال کنید.و تیک گزینه Max Ray intensity را فعال کنید.روی قسمتی از رندر که لکه های سفید افتاده پنجره رندر مجدد را انتخاب کرده و رندر بگیرید.ویری ۳ دوباره بازتاب ثانویه را محاسبه کرده و رندر کاملا یک دست و عالی بدست میاید.آموزش تصویری vray 3.0 VRmats با کیفیت HD از اینجا دانلود کنید.این رو حتما امتحان کنید.
۹-VRmats:
شیدر جهانی برای تری دی مکس است که برای چندین اپلیکشن طراحی شده است.مثلا متریالی که برای تری دی مکس ساخت شده است،به فرمت VRmats تبدیل میشود و سپس میتوانیم از آن برای متریال ویری در مایا، ویری در اسکچ آپ، یا ویری برای رینو استفاده بشود.یعنی به راحتی میتوان هر متریالی را در بین سایر برنامه های رندرگیری اشتراک گذاری Import یا Export شود.تمام این متریال ها در سایت رسمی Vray 3.0 قایل دانلود است.سپس کادر ویرایشگر موارد را باز کنید و یک متریال VRmats بسازید.در قسمت open Editor فایل دلخواه را وارد کنید.و از متریال استفاده کنید.در قسمت open Editor میتوانیدبا تمام گزینهای متریال ویری، متریال خود را ویرایش کنید.شما میتوانید هر متریالی که در صحنه دارید را به متریال VRmats تبدیل کنید.برای انجامش به منوی Tools و سپس گزینه VRmat Convertos را انتخاب کنید.در این کادر میتوانید تعیین کنید که متریال مورد نظر شما در کجا قرار دارد؟ و آدرس مورد نظر را انتخاب میکنید.مثلا از متریال لایبراری،یا متریالی که در صحنه وجوذ دارد، یا متریال های قدیمی که در صحنه وجود دارند.متریال خود را انتخاب و مسیر Save شدن آن را انتخاب کنید.
3 Comments
پینگ بک: فروشگاه میهن بنا | Vray 3.0.06 برای ۳Ds MAX 2015 نسخه ۶۴ بیت
majid
سلام خسته نباشید
باتشکر از سایت خوبتون
لطف اگه امکانش هست پسورد ویری ۳ رو برام بفرستید به ایمیلم من دانلود کردم اما پسورد میخواد که از سایتون پیدا نکردم
باتشکر از لطفتون
محمدمیلاد خسروی
سلام پسوورد mihanbana