با سلام، اسم من Caue Rodrigues است و مایلم چگونگی ساخت این صحنه را برای شما تشریح کنم.
با توجه به اینکه خیلی در پیدا کردن تصاویر مرجع خوب نیستم – واقعاً احساس سردگمی می کنم- بنابراین تنها یک تصویر را انتخاب کردم که پتانسیل لازم را در آن دیدم، و قبل از آنکه کار را شروع کنم چندین روز فقط به آن فکر کردم.
برای شروع پروژه، یک تصویر مناسب arch-viz پیدا کردم تا بر اساس آن مدلسازی را شروع کنم.
مدلسازی
برای مدلسازی اولیه از SketchUp استفاده کردم. تصاویر مرجع Match Photo برای این مرحله بسیار مهم بود. بعد از آن مدلسازی را بر اساس SketchUp شروع کردم چراکه همواره ساده گرفتن مدلسازی را ترجیح می دهم. بعداز آن، پروژه را به ۳ds Max وارد کردم و شروع کردم به ایجاد متریال و افزودن جزئیات.
ZBrush
همانطور که در نام مقاله هم آمده، در این پروژه یک ستون قدیمی بکار رفته است و من برای ساختن هرچه بهتر این قسمت از ZBrush استفاده کردم.
کار در ۳ds Max
سپس کار را در ۳ds Max دنبال کردم و مسلماً در ابتدا لازم بود که LWF و سیستم واحدها را همانطور که در ادامه خواهید دید، تنظیم کنم.
بعداز آن چند المان برای پر کردن محیط به کار اضافه کردم. عمده ی مدل مورد نیاز من مهیا بود چراکه معمولاً بیش از مدلها، بر روی متریال، نور و رندر تمرکز می کنم. لازم به ذکر است که بزرگترین نگرانی من در چنین پروژه هایی، نمایش حالت و حس محیط است: حالتهای سرد، گرم، متروک و مانند آن.
ترکیب بندی
برای رسیدن به زاویه ی خوب، از چند تکنیک عکاسی استفاده کردم و برای این کار اسکریپتی به نام ImageCompHelper را بکار گرفتم.
Corona Sun and Sky
در موتور رندر Corona، از مقادیر پیش فرض برای منابع نوری استفاده کردم.
1 Comments
نیوشا
مفید بود ممنونم