رندر
رندر این صحنه به دلیل محدودیت سخت افزاری (Athlon XP 2400+ , 1 gig RAM) پیچیده ترین بخش کار برای من بود. بنابراین مجبور شدم، شاهکارم [به شوخی] را با استفاده از لایه ها رندر بگیرم. لایه های diffuse، skylight، direct light، specular، z-depth و مجدداً همین لایه ها به همراه لایه ی reflection را برای قطار رندر گرفتم تا آن را بطور جداگانه با محیط ترکیب کنم.
ترکیب بندی
ترکیب بندی (Composite) ، بخش مورد علاقه ی من در ساختن تمامی تصاویریست که بر روی آنها کار می کنم. بنابراین من Max را می بندم و کار با Photoshop را شروع می کنم. برای شروع تمامی لایه ها را جمع می کنم :
از چپ به راست و بالا به پایین : Diffuse ، skylight، direct light، specular، train reflection، train specular
وقتی هر لایه را در جای خود قرار گرفت، کار بر روی آسمان را شروع کردم که به پس زمینه اضافه شد:
همچنین این پرنده ها را به آسمان افزودم تا احساس زنده بودن در صحنه، بیشتر شود:
همین کار را برای درختان انجام دادم که آنها هم از عکس گرفته شده بودند.
در اینجا ترتیب قرار گرفتن لایه ها را در فایل نهایی PSD ، می توانید ببینید:
لایه اول- یک پس زمینه همراه با آسمان (از hue/saturation و color balance برای تنظیم رنگ آسمان استفاده شد)
لایه دوم- عکسی از درختان به همراه ماسک پس زمینه که درختان در فضای محیط قرار بگیرند.
لایه سوم- لایه diffuse با ماسکی که پس زمینه ی سیاه آن را مخفی کند.
لایه چهارم- لایه diffuse با مود ترکیب screen و ماسک برای روشن تر شدن قسمتهایی از تصویر.
لایه پنجم- لایه skylight با مود ترکیب multiply.
لایه ششم- لایه direct light به همراه ماسک.
لایه هفتم- لایه direct light تغییر یافته به grayscale (سیاه و سفید) برای روشن تر شدن قسمتهایی از تصویر.
لایه هشتم- لایه specular ساده.
لایه نهم- لایه ای از reflection لوکوموتیو (ماسک شده برای افزودن انعکاس چراغها)
لایه دهم- همان لایه (ماسک شده برای افزودن بیشتر انعکاس چراغها)
لایه یازدهم- همان لایه برای افزودن انعکاس به کل قطار.
لایه دوازدهم- لایه specular برای قطار.
لایه سیزدهم- لایه specular برای نرده ی پیش زمینه، دیوار زیر آن و پله ها.[divider] [divider]
تولید نهایی
بعد از آنکه کار ترکیب لایه ها را تمام کردم، همیشه مقداری اصلاح رنگ و ویرایش نهایی ( با استفاده از color balance، hue/saturation و brightness/contrast) افزودن مقداری مه (با استفاده از اطلاعات لایه ی z-depth)، بی نظمی (در صورت نیاز) و حالت glow برای قسمتهای روشن شده و برای کل کار، انجام می دهم.
این نتیجه ی نهایی کار است:
نرم افزارهای استفاده شده : ۳ds Max7, Brazil r/s 1.2.56 , Photoshop CS
سخت افزار : Athlon XP 2400+ , 1gig of RAM
[divider]
منبع : chameleon-drg