متریال ها
متریال ها خیلی خاص نبودند. نقوش Bump و Specular ، فایلهای ویرایش شده ی PSD بودند. بیت مپ های هر قسمت را در اسلات های متریال VrayMtl قرار دادم و تنها پارامتری که تنظیم کردم، پارامتر Reflection در قسمت Basic Parameters بود.
زمین
زمین به سه قسمت تقسیم شده است. قسمت عمده ی زمین را از یک Plane که با اصلاحگر Displace تغییر فرم داده شد، درست کردم که داخل آن (بخش نقوش) از یک نقش Cellular با gradient نوع radial برای ماسک آن، استفاده کردم. بعد از ترکیب این نقوش، متریال حاصل را بگونه ای چرخاندم و تغییر اندازه دادم تا از نمای دوربین مناسب دیده شود. قسمتهای خارج از زاویه ی دید هم با ابزارهای Poly، مخفی شده اند. متریال زمین هم ترکیب ساده ای از دو متریال مختلف شن به همراه نقش Noise بعنوان ماسک، می باشد. مطمئن هستم که می دانید از چه روشی صحبت می کنم. این تکنیک بارها در آموزشهای مختلف تکرار شده است.
قسمت میانی زمین تنها یک Plane ساده با چگالی Segmentهای بالاست که اصلاحگر Noise برای تأکید بر متنوع بودن سطح زمین، بر روی آن اعمال شده است. [divider][divider]
جاده
جاده، نزدیک ترین موضوع به دوربین بود، بنابراین خیلی خوب باید به نظر می رسید. نمی خواستم با امتحان کردن Displacementها، وقت خودم را تلف کنم، بنابراین آن را از ساده ترین روشی که می توانستم، ساختم. یک تصویر ویرایش شده ی جاده را بر روی یک Plane قرار دادم و آن را وارد Mudbox کردم. و شروع کردم به اضافه کردن ترک ها و پستی و بلندی ها. سپس مدل را با بالاترین میزان مش بندی، مجدد وارد ۳ds Max کردم. مرحله ی آخر برای تمام کردم کار بر روی جاده، تنظیم کردن Noise بر روی آن بود.
موضوعات محیط
من پنج نوع برگ برای گیاهان مدل کردم. که هر کدام تفاوت اندکی در اندازه و جهت خمیدگی داشتند. با استفاده از Advanced Painter، از آنها کپی گرفتم تا انبوه گیاهان را بسازم. Painter بخوبی تنوع در چرخش و اندازه ی آنها را اعمال می کند. سپس اصلاحگر Noise و FFD را برای شکل نهایی آنها، تنظیم کردم. متریال آنها نیز، یک متریال Multi/Sub Object شامل چهار متریال استاندارد است. البته هر یک از آنها با تفاوت ناچیزی در زرد و سبز بودن رنگ Diffuse آنها ساخته شد. برای تنظیم Material ID از اسکریپت “RandomElementsMatIDs” که توسط “Andrei Kletskov” نوشته شده، استفاده کردم. سنگ ها هم با به کار بردن اسکریپت “Rockgenerator” نوشته شده توسط “Alessandro Ardolino“، ساخته شد و متریال آنها نیز همان متریال زمین است.