امروز من به شما مراحل ساخت این اتاق زیبا رو که با استفاده از نور های HDRI رندر گرفته شده است آموزش می دهم.
۱- آماده سازیa
من در تمام پروژه هایم گاما رو روی ۲٫۲ تنظیم میکنم تا روشنایی و شدت نور صحیح و درستی رو در خروجی کارم داشته باشم .
۲- مدلسازی
در این صحنه من از مدل های ساخته شده آماده برای لوازم داخل صحنه استفاده کرده ام، من فقط دیوار، کف و پنجره ها را با استفاده از Edit Poly مدل سازی کرده ام و همچنین مدل پارچه های تزئینی را در نرم افزار Clo3d ایجاد کردم.
قفسه کتاب برای انعکاس در آینه
پارچه در نرم افزار Clo3d و کف اتاق نیز از یک Box ساده ساخته شده است.
۳-نورپردازی
همانطور که قبلا گفتم، در این صحنه من نور HDRI را با Vraylight Dome+HDRI map استفاده کردم.روش گفته شده رو در تصویر زیر می تونید مشاهده نمایید.
شما فقط باید نوع Map رو مشخص نمایید که spherical یا horizباشد.
خروجی شبیه سازی با استفاده از مقادیر مختلف گاما را در زیر مشاهده می نمایید
افزایش مقدار گاما می تواند سایه ها را نرم و نور خورشید را در صحنه متعادل نماید همچنین با کاهش مقدار گاما سایه ها تیزتر و نور خورشید در صحنه بیشتر و قویتر می شود.
البته این تنظیمات به صورت ثابت نمی باشد . صحنه های مختلف نیازمند مقادیر گاما متفاوت می باشد تا نور صحنه به صورت بهتری در خروجی نمایش داده شود.
۴- تنظیمات دوربین
از تنظیمات معمولی زیر برای دوربین vrayphysical استفاده کرده ام.
1 Comments
پولاد
درود و خسته نباشید .. مطالب خوب و ارزشمندی دارین
موفق و پیروز باشید