گام هشتم : اشعه های نور در زیر آب
برای طبیعی تر شدن صحنه چندین شعاع نور ایجاد می کنیم . به تنظیمات Atmosphere برگردید :
۱. روی دکمه ی Add کلیک کنید و از لیست Volume Light را انتخاب کنید .
۲. روی دکمه ی Pick Light کلیک کنید و سپس نور area spot ی که قبلا ایجاد کرده بودیم را انتخاب کنید .
۳. Density: 7
اگر با volume light آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم با مقادیر پیش فرض از کار رندر بگیرید . در گام بعدی اثر دراماتیکی به volume ligt می دهیم . از projector map استفاده می کنیم تا برخی از نورها را بلاک کنیم و برخی از نورها را تضیف کنیم تا در پس زمینه محو شود . نور area spot را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را به آن اعمال کنید .
Intensity/Color/Attenuation
Color: RGB 32, 137, 255
Far Attenuation
Use: YES
Start: 430
End: 650
Advanced Effects
Projector Map
Map: Noise
مترایل ادیتور را باز کنید . مپ Noise مربوط به projector map را درگ و در یک اسلات خالی بندازید و نوع کپی را instanse انتخاب کنید . پارامترهای زیر را به Noise map اعمال کنید .
Coordinates
Source: Explicit Map Channel
Noise Parameters
Noise Type: Turbulence
Levels: 10
Size: 0,05
Low: 0,35
از صحنه رندر بگیرید تا پرتوهای نور را ببینید .
محیط غیرطبیعی ما ممکن است برای ایجاد حباب زیاد مناسب نباشد اما امتحان می کنیم . در نمای left یک particle cloud ایجاد نمایید ( Create panel > Geometry > Particle Systems > PCloud) و تنظیمات زیر را به آن اعمال کنید .
Basic Parameters
Display Icon
Rad/len: 230
Width: 700
Height: 480
Particle Generation
Particle Quantity
Use total: 1000
Particle Timing
Emit Start: -10
Particle Size
Particle Size: 1,5
Variation: 100
Grow for: 0
Fade for: 0
Particle Type
Standard Particles: Sphere
و نهایتا به حباب ها متریال شیشه اعمال اختصاص می دهیم . متریال ادیتور را باز کنید و یک اسلات خالی را انتخاب نمایید .
۱. روی دکمه ی Get Material کلیک کنید و در پنجره ی باز شده Arch&Design (mi) را انتخاب کنید .
۲. particle cloud را انتخاب و متریال را به آن اختصاص دهید .
۳. در قسمت template از منوی کشویی گزینه ی Glass (Solid Geometry) را انتخاب نمایید .
از کار رندر بگیرید .
گام دهم : رندر نهایی
اگر با دقت به حباب ها نگاه کنید متوجه برخی لبه های دندانه دار در حباب ها می شوید . تنظیمان sampling را تغییر می دهیم تا رندر بهتری داشته باشیم . به تنظیمات رندر بروید و با تغییر مقدار sampling منتال ری ، کیفیت antialiasing را افزایش دهید .
Samples per pixel
Minimum: 4
Maximum: 64
Filter
Type: Mitchell
توجه داشته باشید با ابن افکت ها و تنظیمات sampling زمان رندر افزایش خواهد یافت .
از کار رندر بگییرد تا نتیجه ی نهایی را ببینید .
پس از رندر در فتوشاپ تنظیمات کنتراست را انجام دادم .
منبع : polygonblog