متریال ها :
تصمیم ندارم تمام متریالهایی که ساختم را تشریح کنم چراکه برخی از آنها بسیار ساده هستند و برخی دیگر توضیحشان بسیار طولانی خواهد شد. برای اکثر آنها از مپ VRayDirt استفاده کردم ولی از آنجایی که فکر می کنم آموزشهای خوبی برای تنظیم متریالها وجود دارد، تنها چیدمان و روابط یکی از متریالها (Lampshade) را نشان می دهم. من از سه لایه ی در متریال VRayBlend استفاده کردم تا متریال نهایی بدست آمد.
[divider]
دوربین :
برای دوربین، VRay Physical Camera استفاده کردم ( البته همیشه این کار را انجام میدهم) و تنظمیات کلی آن را می توانید در شکل ببینید. تنها پارامترهایی که معمولاً تغییر می دهم Shutter Speed و F-Number هستند. در این صحنه هم به دلیل تاریکی محیط، هر دوی آنها را کاهش دادم ولی من هرگز پارامتر Film ISO را تغییر نمی دهم (این یک نظر کاملاً شخصی است)
[divider]
در اینجا ترفندی را می بینید که من برای White Balance Color در تنظمیات دوربین به کار بردم. ابتدا با متریالها و نورهای نهایی، یک رندر تست گرفتم، و سپس رنگی را از آن انتخاب کردم که با حذف آن، سفیدترین حالت رنگی صحنه حاصل شود. مسلماً اگر نورها بخوبی تنظیم شده باشند، این رنگ باید با رنگ استاندارد ۲۵۵،۲۵۵،۲۵۵ در حالت RGB متفاوت باشد. من آن را از رنگ دیوار یا کف اتاق، در قسمتهایی که بیشترین انعکاس نور دیده می شود، گرفتم. در شکل زیر می توانید رنگی که استفاده کردم را ببینید.
[divider]
رندر :
برای رندر این صحنه از ترکیب Brute Force و Light Cache استفاده کردم. من این ترکیب را به ترکیب Irradiance Map و Light Cache برای رندر نهایی، ترجیح می دهم چراکه تنظمیات Brute Force بسیار ساده است ولی لازمست کند بودن سرعت رندر آن را تحمل کرد.