فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ۱
مقدمه ۲
فصل اول: چهارچوب تحقیق ۴
۱-۱- تشریح موضوع ۵
۱-۲- ضرورت انجام پروژه ۶
۱-۲-۱- بیان مسأله اساسی تحقیق ۶
۱-۲-۲- اهداف تحقیق ۷
۱-۲-۳- سؤالات تحقیق ۸
۱-۲-۴- فرضیههای تحقیق ۸
۱-۲-۵- کمبودها ۸
۱-۲-۶- نیازها ۹
۱-۳- کاربردهای پروژه ۹
۱-۳-۱- جشنواره های سالیانه ۹
۱-۳-۲- اکران های مختلف و همزمان چند فیلم ۱۰
۱-۳-۳- برگزاری همایش های مختلف سینمایی ۱۰
۱-۳-۴- تجمع کانون های مختلف سینمایی ۱۰
۱-۳-۵- فعالیت بخشی به اوقات فراغت جوانان ۱۰
۱-۳-۶- تمرکز و اهمیت بخشی به فعالیت های سینمایی ۱۰
۱-۳-۷- برگزاری جشنواره وآئین های قومی، محلی ۱۰
۱-۳-۸- الگوسازی برای استفاده از معماری سبز ۱۱
۱-۴- پیشینه پژوهش ۱۱
۱-۴-۱ پیشینه پژوهش در سطح ملی ۱۲
۱-۴-۲ پیشینه پژوهش در سطح بین المللی ۱۲
۱-۵- نتیجه گیری ۱۲
۱-۵-۱- طراحی یک مجموعه با عنوان مجتمع سینمایی و سینمای تجاری ۱۳
۱-۵-۲- طراحی یک مجموعه با عنوان مجتمع فرهنگی تفریحی ۱۳
۱-۵-۳- کاربردهای جانبی مجموعه ۱۳
فصل دوم: سینما، هنر، معماری ۱۵
۲-۱- سینما و هنر ۱۶
۲-۱-۱- هنر و تاریخ ۱۷
۲-۱-۲- شش هنر و هنر هفتم ۱۹
۲-۱-۳- تئاتر و سینما ۲۰
۲-۱-۴- موسیقی و سینما ۲۲
۲-۱-۵- معماری و سینما ۲۲
۲-۱-۶- نقاشی و سینما ۲۴
۲-۱-۷- ادبیات و سینما ۲۵
۲-۱-۸- برآیند ۲۶
۲-۲- سینما و معماری ۲۷
۲-۲-۱- فیلم- معماری- سینماگران ۲۷
۲-۲-۲- فیلم- معماری- معماران ۳۰
۲-۲-۳- فیلم- معماری- تجربیات معماران ۳۳
۲-۲-۴- معماری و سینما: انجمن معماری– لندن ۳۴
۲-۲-۵- تفاوت فیلم و معماری ۳۵
۲-۲-۶- معماری– سینما ۳۶
۲-۲-۷- معماری سینما ۳۷
۲-۲-۸- معماری – سینما – تفاوت ها ۳۸
۲-۲-۹- معماران – سینماگران ۳۸
۲-۲-۱۰- معماری و فیلم – سخن آخر ۳۹
فصل سوم : سینما در جهان و ایران ۴۱
۳-۱- تاریخچه سینمای جهان ۴۲
۳-۱-۱- اختراع سینما ۴۲
۳-۱-۱-۱- پانوراما ۴۲
۳-۱-۱-۲- دیوراما ۴۲
۳-۱-۱-۳- فانوس خیال ۴۳
۳-۱-۱-۴- نقاشی های متحرک ۴۲
۳-۱-۱-۵- اتاق تاریک ۴۳
۳-۱-۱-۶- عکاسی ۴۴
۳-۱-۱-۷- تصاویر متحرک ۴۴
۳-۱-۱-۸- ادیسون ۴۴
۳-۱-۱-۹- سینما توگراف لوئی مرها ۴۵
۳-۱-۲- سینمای اولیه ۴۵
۳-۱-۳- استودیو ۴۶
۳-۱-۴-سالن های بعدی سینما ۴۶
۳-۱-۵- پیدایش تلویزیون ۴۷
۳-۲- تاریخچه سینمای ایران ۴۷
۳-۲-۱- سابقه هنرهای نمایشی در ایران ۴۷
۳-۲-۲- تکیه دولت اولین آمفی تئاتر ایرانی ۴۸
۳-۲-۳- ورود سینما به ایران ۴۹
۳-۲-۴- نخستین سالن سینما در ایران ۵۰
۳-۲-۵- سینما عمومی می شود ۵۰
۳-۲-۶- آغاز فعالیت فیلمبرداری ۵۱
۳-۲-۷- رونق سینماداری در ایران ۵۱
۳-۲-۸- تولید فیلم ایرانی ۵۱
۳-۲-۹- سینمای ناطق در ایران ۵۲
۳-۲-۱۰- نخستین فیلم ناطق ایرانی ۵۲
۳-۲-۱۱- آغاز کار دوبله در ایران ۵۲
۳-۲-۱۲- فراگیر شدن سالن های سینما در ایران ۵۲
۳-۲-۱۳- پیدایش تلویزیون در ایران ۵۴
۳-۳- مشکلات سینمای ایران ۵۵
۳-۳-۱- وجوه مختلف بحران در سینمای ایران ۵۵
۳-۳-۱-۱- از دست دادن مخاطب ۵۶
۳-۳-۱-۲- ضعف و نبود سرمایه گذاری ۵۶
۳-۳-۱-۳- بیکاری و بطالت عمر و استعداد دست اندر کاران سینما ۵۷
۳-۳-۱-۴- کیفیت پایین و عدم وجود عمق وتنوع در محصولات سینمایی ۵۷
۳-۳-۱-۵- نابسامانی وضعیت سالن های نمایش ۵۸
۳-۳-۱-۶- ریشه یابی بحران در صنعت سینمای ایران ۵۹
۳-۳-۱-۷- موانع ساختاری توسعه سینما در ایران ۵۹
۳-۳-۱-۸- تکنولوژی عقب افتاده ۶۰
۳-۳-۱-۹- ظرفیت و توان محدود ۶۱
۳-۳-۱- ۱۰- ضرورت توجه و اقدام عاجل برای خروج سینمای ایران از بحران ۶۲
۳-۴- عملکرد اقتصادی سینمای ایران در یک دوره ده ساله ۶۶
فصل چهارم : سینما – اجتماع – فرهنگ ۶۹
۴-۱- بررسی کارکردهای اجتماعی- فرهنگی سینما ۷۰
۴-۱-۱- اهمیت ارتباط اجتماعی ۷۰
۴-۱-۲- رسالت ها و وظایف وسایل ارتباط جمعی ۷۰
۴-۱-۳- سینما بعنوان یک وسیله ارتباط جمعی ۷۲
۴-۱-۳-۱- سینما و تئاتر ۷۴
۴-۱-۴- زبان سینما بعنوان زبان بین المللی و تأثیر گذار ۷۵
۴-۱-۵- سینما بعنوان زبان اجتماعی فرهنگی خاص یک قوم ۷۵
۴-۲- بررسی جنبه های مختلف سینما ۷۶
۴-۲-۱- سینما و روایت ۷۶
۴-۲-۲- سینما بعنوان هنر ۷۶
۴-۲-۳- نشانه ها و دلالت در سینما ۷۸
۴-۲-۴- سینما و زمان ۷۹
۴-۲-۵- سینما و حرکت ۸۰
۴-۲-۶- سینما و نور ۸۱
۴-۲-۷- سینما و معماری ۸۱
۴-۲-۸- سینما و واقعیت ۸۲
۴-۲-۹- سینما و صنعت ۸۴
۴-۲-۱۰- سینما و اقتصاد ۸۵
۴-۲-۱۱- سینما و سیاست ۸۵
فصل پنجم : سالن های سینما ۸۷
۵-۱- تاریخچه سالن های سینما در جهان ۸۸
۵-۱-۱- خانه و شکل یک نوع ساختمان جدید ۸۸
۵-۱-۲- از بازار مکاره تا مکان های خیال انگیز ساختمان هایی برای نمایش فیلم ۸۸
۵-۱-۳- تأثیر فضای باز در سینما ۹۰
۵-۱-۴- سبک آرت دکو – مکان هایی رویایی تا مکان های جریان مند ۹۱
۵-۱-۵- مدرنیسم و سینما ۹۳
۵-۱-۶- اکسپرسیونیسم – فیلم ومعماری ۹۶
۵-۱-۷- سینمای مدرن – معماری نور و جریان ۹۸
۵-۱-۸- سینمای انتهای قرن بیستم ۹۹
۵-۱-۹- سینمای آموزشی – موزه ها – سینمای آیماکس ۱۰۱
۵-۱-۱۰- آینده ۱۰۳
۵-۲- تاریخچه سالن های سینما در ایران ۱۰۴
۵-۳- تاثیر تکامل سینما بر سالن های نمایش جهان ۱۰۹
۵-۳-۱- سینماهای چند سالنی یا مالتی پلکس ۱۱۱
۵-۳-۱-۱- تاریخچه مالتی پلکس ۱۱۱
۵-۳-۱-۲- معماری مالتی پلکس ۱۱۲
۵-۳-۱-۳- آپارات خانه در مالتی پلکس ها ۱۱۴
۵-۳-۱-۴- ایمنی در مالتی پلکس ها ۱۱۴
۵-۳-۱-۵- سینما یک تفرجگاه عمومی ۱۱۵
۵-۳-۱-۶- تحولات فنی در زمینه نمایش فیلم ۱۱۵
فصل ششم : استانداردهای سینما ۱۱۸
۶-۱- تکنیک سینما ۱۱۹
۶-۱-۱- محل استقرار ساختمان ۱۱۹
۶-۱-۲- دستورالعمل ساخت و مدیریت سالن ها ۱۲۰
۶-۲- تعاریف پایه ۱۲۲
۶-۲-۱- سیستم نمایش نرمال ۱۲۲
۶-۲-۱-۲- سیستم نمایش اسکوپ ۱۲۲
۶-۲-۱-۳- زوایای دید ۱۲۲
۶-۲-۱-۴- سطح سرانه ۱۲۲
۶-۲-۱-۵- حجم سرانه ۱۲۲
۶-۲-۱-۶- فضاهای ضروری ۱۲۲
۶-۲-۱-۷- فضای مجاز .۱۲۲
۶-۲-۱-۸- کمیسیون نظارت ۱۲۳
۶-۲-۱-۹- زوایای تابش ۱۲۳
۶-۲-۲- سالن نمایش سینما ۱۲۴
۶-۲-۲-۱- فرم سالن ۱۲۴
۶-۲-۲-۲- زوایای مطلوب برای سالن نمایش ۱۲۶
۶-۲-۳- دید ۱۲۷
۶-۲-۳-۱- فواصل دید ۱۲۹
۶-۲-۳-۲- زوایای تابش و فاصله پروژکتور نسبت به پرده ۱۳۱
۶-۲-۳- سقف ۱۳۴
۶-۲-۴- کف ۱۳۵
۶-۲-۵- بالکن ۱۳۶
۶-۲-۶- چیدمان صندلی ها در سالن ۱۳۷
۶-۲-۸- انحناء ردیف های صندلی ۱۳۹
۶-۲-۹- ابعاد و فواصل صندلی تماشاگران ۱۳۹
۶-۲-۹-۱- شرایط صندلی های چرخدار برای معلولین ۱۴۴
۶-۲-۱۰- راهروهای سالن نمایش ۱۴۴
۶-۲-۱۱- ورودی ها و خروجی های سالن نمایش ۱۴۸
۶-۲-۱۲- پرده نمایش ۱۵۴
۶-۲-۱۲-۱- پرده عریض ۱۵۶
۶-۲-۱۲-۲- سینماسکوپ ۱۵۶
۶-۲-۱۲-۳- سیستم های ۷۰ میلیمتری ۱۵۷
۶-۲-۱۲-۴- ایماکس Imax 157
۶-۲-۱۲-۵- سینه راما Cinerama 157
۶-۲-۱۲-۶- سیرکلوراما ۱۵۸
۶-۲-۱۳- ابعاد پرده سینما ۱۵۸
۶-۲-۱۳-۱- نسبت ابعاد پرده های سالن نمایش ۱۵۸
۶-۲-۱۳-۲- انحنا پرده ۱۵۹
۶-۲-۱۳-۳- خمیدگی پرده ۱۶۰
۶-۲-۱۳-۴- محل پرده ۱۶۱
۶-۲-۱۴- سایر ملاحظات در سالن نمایش ۱۶۳
۶-۲-۱۵- آکوستیک ۱۶۴
۶-۲-۱۵-۱- نحوه تنظیم اکوستیک ۱۷۱
۶-۲-۱۶- سالن انتظار ۱۷۲
۶-۲-۱۷- اتاق پروژکتور و ملحقات آن ۱۷۵
۶-۲-۱۸- ورودی سینما ۱۷۷
۶-۲-۱۹- گیشه بلیط فروشی ۱۷۸
۶-۲-۲۰- سرویس های بهداشتی ۱۷۹
۶-۲-۲۱- فضاهای اداری ۱۸۰
۶-۲-۲۲- انبار و اتاق تاسیسات ۱۸۱
۶-۲-۲۳- فضاهای ارتباطی ۱۸۱
۶-۲-۲۴- پارکینگ های سینما ۱۸۷
۶-۲-۲۵- بوفه و رستوران ۱۸۹
۶-۲-۲۶- طراحی تالارها ۱۹۰
۶-۲-۲۶-۱- حجم ۱۹۰
۶-۲-۲۶-۲- شکل ۱۹۱
۶-۲-۲۶-۳- پخشایی ۱۹۲
۶-۲-۲۶-۴- مدت واخنش ۱۹۳
۶-۲-۲۶-۵- اکوستیک در تالار ۱۹۳
۶-۲- ۲۷- تجهیزات تالار ۱۹۴
۶-۲-۲۷-۱- تجهیزات و روشنایی ۱۹۴
۶-۲-۲۷-۲- تجهیزات صوتی ۱۹۴
۶-۲-۲۷-۳- انواع پرده ۱۹۴
۶-۲-۲۷-۴- آکوستیک در تالار کنسرت ۱۹۵
۶-۲-۲۷-۵- روش محاسبی میزان صوت مورد نیاز تالارهای همایش ۱۹۶
فصل هفتم : معماری سبز ۱۹۹
۷-۱- معماری سبز ۲۰۰
۷-۲- تاریخچه توسعه پایدار ۲۰۲
۷-۲-۱- توسعه پایدار و معماری ۲۰۳
۷-۲- ۲-جایگاه معماری پایدار و سبز در سیر اندیشه معماری……………………….۲۰۳
۷-۳- کلیات و اهداف معماری سبز……………………………۲۰۴
۷-۳-۱- نگاهی به اصول معماری سبز ۲۰۵
۷-۳-۱- ۱- اصل اول: حفاظت از انرژی ۲۰۵
۷-۳-۱-۲- اصل دوم: کار با اقلیم ۲۰۶
۷-۳-۱-۳- اصل سوم: کاهش استفاده از منابع جدید ۲۰۶
۷-۳-۱-۴- اصل چهارم: احترام به کاربران ۲۰۶
۷-۳-۱-۵- اصل پنجم: احترام به سایت ۲۰۷
۷-۳-۱-۶- اصل ششم: کل گرایی ۲۰۷
۷-۳-۲- دستور العمل اجرایی معماری سبز ۲۰۷
۷-۳-۳- مصالح سبز ۲۰۷
۷-۳-۴- طرح پیشنهادی در رابطه با اصول معماری پایدار و سبز و معایب آن ۲۰۸
۷-۳-۵- نمونه ای از کاربرد نانو در ساختمان سبز……………. ۲۰۸
۷-۴- نمونه هایی از تکنولوژی سبز در ساختمانهای سبز ۲۱۳
۷-۴-۱- برج فانوس دریایی ۲۱۳
۷-۴-۱-۱- کلیسای جوبیلی ۲۱۴
۷-۴-۱-۲- تخم هوشمند ۲۱۶
۷-۴-۱-۳- مجتمع سبز سنگاپور ۲۱۶
۷-۴-۱-۴- برج شیکاگو ۲۱۷
۷-۴-۱-۵- برج مسکونی فارو در هلند ۲۱۸
۷-۴-۱-۶- برج ادیت در سنگاپور ۲۱۹
۷-۴-۱-۷- برج اسپینکر، انرژی از پیاده روه ۲۲۰
۷-۴-۱-۸- نتیجه گیری ۲۲۱
۷-۴-۲- ساختمان کاونسیل هاوس دو CH2، نمونه ای برجسته در معماری سبز ۲۲۱
فصل هشتم : مصادیق و نمونه های موردی ۲۳۰
۸-۱- بررسی نمونه های خارجی ۲۳۱
۸-۱-۱- کاخ جشنواره کن ۲۳۱
۸-۱-۱-۱- بررسی فضاهای کاخ جشنواره ها ۲۳۱
۸-۱-۲- مجموعه سینمایی آیمکس لندن ۲۴۳
۸-۱-۳- مجتمع سینمایی یوفا ۲۴۶
۸-۱-۴- مرکز سینمای تجربی (گیسو و مژگان حریری- ۱۹۹۹) ۲۴۹
۸-۲- نمونه های داخلی ۲۵۰
۸-۲-۱- سینما آزادی: (بابک شکوفی) ۲۵۰
۸-۲-۲- پردیس سینمایی ملت (کاترین اسپریدف و رضا دانشمیر) ۲۵۴
فصل نهم : مطالعات زمینه ای ۲۶۰
۹-۱- مشخصات جفرافیایی ۲۶۱
۹-۱-۱- مقدمه ۲۶۱
۹-۱-۲- وضعیت جغرافیایی استان گلستان ۲۶۱
۹-۱-۳- مختصات جغرافیایی استان گلستان ۲۶۲
۹-۱-۴- موقعیت طبیعی شهر گرگان ۲۶۲
۹-۱-۵- موقعیت و وسعت شهر گرگان ۲۶۲
۹-۱-۶- مطالعات تاریخی گرگان ۲۶۳
۹-۲- مشخصات اقلیمی ۲۶۶
۹-۲-۱- مقدمه ۲۶۶
۹-۲-۲- وضعیت اقلیمی گرگان ۲۶۶
۹-۲-۲-۱- دما ۲۶۷
۹-۲-۲-۲- بارندگی ۲۶۷
۹-۲-۲-۳- باد ۲۶۸
۹-۳- روش و اصول کلی طراحی ۲۶۸
۹-۴- بررسی سایت پروژه ۲۶۹
۹-۴-۱- معرفی سایت ۲۶۹
۹-۴-۱-۱- مکان یابی سایت مجموعه ۲۶۹
۹-۴-۱-۲- دلایل انتخاب سایت ۲۶۹
۹-۴-۱-۳- عوامل تأثیر گذار در سایت ۲۶۹
۹-۴-۲- آنالیز اقلیمی سایت ۲۷۱
۹-۴-۳- آنالیز سایت ۲۷۲
۹-۴-۴- بررسی آلودگی صوتی ۲۷۳
۹-۴-۵- بررسی ورودی ها ۲۷۳
فصل دهم : مبانی طرح ۲۷۵
۱۰-۱- برنامه طرح ۲۷۶
۱۰-۱-۱- مقیاس و ریخت شناسی ۲۷۶
۱۰-۱-۲- نشانه شناسی و سلسله مراتب ۲۷۶
۱۰-۱-۳- سبک معماری ۲۷۶
۱۰-۲- کانسپتهای طرح ۲۷۷
۱۰-۲-۱- انعطاف پذیری و حرکت ۲۷۷
۱۰-۲-۲- چند بعدی بودن ۲۷۷
۱۰-۲-۳- لایه مندی ۲۷۸
۱۰-۲-۴- نور ۲۷۸
۱۰-۳- سازه ۲۷۹
۱۰-۳-۱- جنس مصالح ۲۷۹
۱۰-۴- نوع و سیستم تأسیسات ۲۷۹
۱۰-۴-۱- موتور خانه حرارتی (طبیعی) ۲۸۱
۱۰-۵- برنامه فیزیکی مجموعه ۲۸۳
۱۰-۶- کانسپت های طرح … ۲۸۴
۱۰-۷- کانسپت نهایی …………. ۲۸۸
فصل یازدهم: مدارک طرح ۲۹۲
این فایل دارای ۳۰۰ صفحه در قالب word میباشد.
دانلود مستقیم از سایت میهن بنا: