بعد از آن، لایه ی fog را با مود ترکیب Linear dodge و با ۵۳% شفافیت به آن افزودم.[divider][divider]
در این لحظه به پروسه ی ساخت DOF (عمق میدان = Depth Of Field) رسیدم که مقدار خیلی کمی از Gaussian blur به لایه ی DOF اعمال کردم.[divider][divider]
برای بدست آوردن تاری DOF، از ابزار “انتخاب رنگ” استفاده و قسمتهای سفید لایه ی DOF را انتخاب کردم، قسمتهای انتخاب شده را از تصویر اصلی کپی گرفتم و Lens Blur را بر روی آن اعمال کردم. من این کار را برای قسمتهای دیگر لایه ی DOF نیز انجام دادم تا بخشهای تاریکتر، تاری کمتری داشته باشند.[divider][divider]بعد از آن، می خواستم تا حالت glow به آسمان بدهم، بنابراین قسمتهای روشن تصویر را انتخاب و در یک لایه ی جدید کپی کردم و در نهایت مقداری Gaussian Blur به آن افزودم.[divider] [divider]
سپس به قسمتهایی از خیابان که به ناظر نزدیکتر هستند، dirt اضافه کردم تا مقداری تاریکی و تنوع در رنگ بافت در آن بیشتر شود.[divider][divider]
همچنین chromatic aberration (انحراف رنگی) به کار اضافه شد و بعضی بخشها، رتوش شد.[divider][divider]
در نهایت، حالت glow را برای آسمان افزایش دادم و پرنده هایی را به آن و همچنین مردی را در حال راه رفتن در دوردست، اضافه کردم. و این پایان کار بود.[divider]
منبع : chameleon-drg
5 Comments
غلامعلی
لطفا منابعتون که متن رو ازش کپی کردین بنویسید.
محمدمیلاد خسروی
دوست عزیز در پایان مطلب در صفحه چهارم منبع ذکر شده.
مچ گیر
لطفا منابعی که اطلاعاتتون رو از روش کپ زدن اعلام فرمایید.
چرا که اطلاعات سایت را با ذکر منبع باید استفاده کنید
*** توجه ***
.کپی برداری غیر مجاز ، کاری غیراخلاقی و غیر حرفه ای است.
محمدمیلاد خسروی
دوست عزیز در پایان مطلب در صفحه چهارم منبع ذکر شده.لطفا دقت کنید بعد تذکر بدید
مهرداد
بسیار عالی بود. لذت بردم.
ای کاش میشد فایل نهایی مکس رو با تمام متریالهاش برای دانلود میگذاشتید!