برای بافت خیابان، بعد از unwrap کردن مدل، شروع به جمع آوری بافتهای نزدیک و با کیفیت از تایلهای خیابان کردم. این نقش Diffuse خیابان است :[divider][divider]کیفیت نقش اصلی ۳۵۰۰x4000 پیکسل بود.
بعد از آن، با استفاده از تغییر در غلظت رنگهای هر لایه و تنظیم brightness و contrast آنها، نقش displacement آن را ساختم.[divider][divider]
برای شبیه سازی خیابان به ظاهر خیس، نقوشی برای reflection و glossiness ایجاد کردم که ریشه ی اصلی آنها، همان نقش displacement بود که در مرحله ی قبل ساخته بودم. برای انجام این کار level را برای بعضی از لایه ها تغییر دادم و رنگ بعضی دیگر از لایه ها را معکوس کردم تا به نتیجه ی مطلوب برای نقوش reflection و glossiness رسیدم.[divider]
برای اعمال این نقوش به موضوع خیابان، از یک متریال vraymtl استفاده کردم و نقوش ساخته شده را با کمی تنظیمات در reflection و glossiness ، در آن قرار دادم.[divider] [divider]
همه ی این تنظیمات بعد از کلی آزمون و خطا بدست آمده اند.
رندرینگ :
رندر با تنظیمات عادی انجام شد و ویژگی خاصی در آن نبود.[divider]
5 Comments
غلامعلی
لطفا منابعتون که متن رو ازش کپی کردین بنویسید.
محمدمیلاد خسروی
دوست عزیز در پایان مطلب در صفحه چهارم منبع ذکر شده.
مچ گیر
لطفا منابعی که اطلاعاتتون رو از روش کپ زدن اعلام فرمایید.
چرا که اطلاعات سایت را با ذکر منبع باید استفاده کنید
*** توجه ***
.کپی برداری غیر مجاز ، کاری غیراخلاقی و غیر حرفه ای است.
محمدمیلاد خسروی
دوست عزیز در پایان مطلب در صفحه چهارم منبع ذکر شده.لطفا دقت کنید بعد تذکر بدید
مهرداد
بسیار عالی بود. لذت بردم.
ای کاش میشد فایل نهایی مکس رو با تمام متریالهاش برای دانلود میگذاشتید!