بافت دهی
من برای ساختن بافت های مورد نیازم از ترکیب تصاویر مرجع و مجموعه ی بافت ها، در فتوشاپ استفاده کردم- با این روش می توانم تنوع و عمق بیشتری در متریالها ایجاد کنم. در مورد این پروژه، یک نمونه از چوب قدیمی (که طی مراحل مختلف به بافت مورد نظر تبدیل شده است) را می توانید در تصویر زیر ببینید که برای ساختن آن از تصاویر چوب با حالتهای مختلف گره ها و لایه ها استفاده کردم. بافت دهی همیشه یکی از مهمترین قسمتهای کار من است، چرا که باعث می شود که نتیجه ی کار واقعی و سرشار از احساس شود![divider][divider]
قسمت دوم پروسه ی بافت دهی، Unwrap بود. اهمیت این قسمت از آن جهت است که رعایت نکردن شیوه ی درست نقش دهی به موضوعات، باعث القای اندازه ها ی اشتباه به بیننده می شود.[divider][divider]
رندر و خروجی نهایی
من برای رندر پروژه هایم از موتور رندر Vray استفاده می کنم. Vray برای من یک نرم افزار دوجانبه است. از یک طرف، با طمع ورزی کامل از تمامی امکانات سخت افزاری استفاده می کند! و از طرف دیگر رندرهای خیلی خوب، ضمن صرف زمان کوتاه (البته به شرط اینکه درک درستی از تنظیمات آن داشته باشید!) خروجی می دهد. یک تصویر، بهتر از هزاران کلمه، گویای این واقعیت است، بنابراین بهتر است به سراغ تنظیمات Vray در این پروژه برویم.[divider][divider]
و این اولین خروجی نهایی من برای این پروژه است. برای تصویری با اندازه های ۱۵۰۰x1312 ، زمان رندر ۴۲ دقیقه بود.[divider]
منبع : chameleon-drg