این آموزش که تمامی پروسه ی آن در ۳ds Max انجام شده، بر پایه ی مدلسازی، بافت دهی و نورپردازی ساده بنا شده است. با این وجود، با رعایت نکات خاص و تنظیمات مناسب برای موتور رندر Vray، نتیجه ی کار بسیار عالی و واقعی شده است.این مقاله توسط جناب آقای جهان زاده ترجمه شده است.
مقدمه
دو چالش اصلی برای این پروژه وجود داشت: اول ساختن یک صحنه از طراحی داخلی بود، با تمرکز بر روی قسمت خاصی از سالن پذیرایی یک خانه. من کار خودم را از آموزشهای طراحی توسط Steve Nuss الهام گرفتم و موضوع اصلی برای این پروژه، کار بر روی نورپردازی واقعی، بدون دست کاری زیاد در محیط دو بعدی بود. دومین چالش، ساختن تصویر در شرایط ” مدلسازی سریع” بود، چرا که واقعاً زمان زیادی برای مدلسازی، نورپردازی، بافتدهی و بهینه سازی Vray در جهت کاهش زمان رندر، وجود نداشت. به همین دلیل موضوعاتی که در صحنه دیده می شوند، اساساً در کوتاهترین زمان ممکن ساخته شده اند!
مدلسازی
برای مدلسازی موضوعات این صحنه، از تکنیک سورپرایزی استفاده نشده و من از تکنیکهای رایج ۳ds Max مانند Box Modeling، Poly Modeling و یا Spline به همراه اصلاحگر Lathe استفاده کردم تا تمامی موضوعات ساخته شدند. و من تنها یک روز برای ساخت آنها زمان گذاشتم.[divider][divider]
زمانی که موضوعات نهایی را در صحنه قرار دادم، زمان مناسبی بود که کار بر روی نورپردازی آن را شروع کنم!
نکته : زمانی که من در مرحله مدلسازی کار می کنم، از متریالهای مجزا و رنگهای مختلف با سایه زن های استاندارد، برای هر موضوع استفاده می کنم. با این روش، بصورت بصری، درک بهتری از متریالهایی که قرار است در مراحل بعد ساخته شوند، خواهیم داشت و مطمئناً در زمان ساخت متریالها نیز صرفه جویی خواهد شد. فراموش نکنید که اگر موضوعات زیادی در صحنه دارید، نیاز نیست که برای انتصاب متریال، آنها را یک به یک انتخاب کنید، چرا که این کار توسط خود متریالها انجام می شود![divider][divider]
نورپردازی
یکی از ایده های خوب برای نورپردازی این صحنه، استفاده از یک منبع قوی نور از یک سمت است که به ما اجازه می دهد طیف افقی نور (روشنایی به تاریکی) مشابه نور واقعی، داشته باشیم. برای رسیدن به نتیجه ی زیباتر، نورپردازی در وسط صحنه، کمک می کند که حس صمیمی تری بدست آید. نور Vraylight که در سمت چپ بکار رفته، همان نور اصلی می باشد. افزایش شدت این نور به میزان خیلی کم، باعث می شود که بعضی از موضوعات نزدیک تر بیش از حد روشن (اصطلاحاً : سوخته) شوند تا کنتراست بیشتری ایجاد شود. نور Vraylight سمت راست به نوعی می توان گفت که به عنوان نور پشتی استفاده شده که می توان آن را نور حاصل از سایر منابع نوری دانست (مانند نوری که از راهرو و یا اتاق های دیگر می آید). دو نور استاندارد Omni که برای نورپردازی مصنوعی استفاده شده اند، باعث ایجاد سایه های نرم در مرکز صحنه می شوند (فراموش نکنید که با استفاده از فتوشاپ لامپها را روشن کنید!)[divider][divider]
بعد از تنظیم همه ی نورها، زمان آن است که اولین رندر را از کار بگیریم و این کار را با فعال کردن گزینه ی Override Marerial در Vray و با استفاده از یک متریال ساده، انجام می دهیم.[divider]