دوربین
برای تنظیم زوایا، از یک دوربین Physical Camera استفاده کردم. مقدار پارامتر F-Number را برابر ۴ و مقدار Shutter Speed را ۵۰ قرار دادم. همچنین White Balance را بر روی نور روز (Daylight) گذاشتم تا نور طبیعی تری ایجاد شود و صحنه ای خیلی زرد یا خیلی آبی نداشته باشم.
رندر
چنانکه در تصویر دیده می شود ، تنظیمات رندر من بسیار بود. همانطور که پیش از این هم گفته شد، رندر را با VrayFrameBuffer گرفتم و Gamma Correction را فعال کردم. در تنظیمات Color Mapping از نوع Rainhard استفاده کردم و مقدار Burn را در آن ۰٫۲ قرار دادم تا با مقدار F-number دوربین هماهنگ شود. لازم می دانم این نکته را یادآوری کنم که تنظیمات رندر برای هر صحنه ای خاص است. اینکه این تنظیمات را دقیقاً از یک به صحنه ی دیگر کپی کنیم، می تواند باعث افزایش زمان رندر و یا کیفیت ضعیف آن شود
[divider] پس از تولیدمن مراحل «پس از تولید» را در Photoshop نسخه ی CS6 انجام دادم و اصلاحاتی در زمینه ی Contrast و Brightness اعمال کردم. همچنین پارامتر Saturation را ۲۰% کاهش دادم تا نتیجه ی واقعی تری بدست آید. در کنار آنها، اصلاح Curve و Levels به قسمتهایی از صحنه و یک Glow خیلی ملایم هم به آن افزودم.
در پایان، برای اینکه یک تصویر عکسبرداری شده به نظر برسد، Chromatic Aberration بر آن اعمال کردم.
و این رندرها هم نتیجه ی نهایی کار را نشان می دهند :
[divider][divider]منبع : http://www.chameleon-drg.com