بافتدهی
با توجه به اینکه این صحنه مدلهای ساده ای داشت، این فرصت را داشتم که زمان بیشتری را برای بافتدهی صرف کنم. از یک مپ Diffuse برای FallOff استفاده کردم و پارامتر Blur را برای مپ Bump به ۰٫۵ کاهش دادم تا بدون استفاده از Displacement، تیزی (Sharpen) بیشتری بدست آید. این کار را برای تمامی بافتها انجام دادم چرا که قصد داشتم پروسه ی رندر، سریع اجرا شود.
برای بافت چوب از همان مپ Diffuse استفاده کردم به همراه اصلاح رنگ این مپ و مپهای Reflection و Refraction و البته در کنار آن glossiness را با انعکاس نوع Fresnel فعال کردم. این تنظیمات را برای تمامی متریالهای چوب انجام دادم.
[divider]نورپردازی
برای نورپردازی صحنه، در ابتدا قصد اجرای نور شب را داشتم ( و البته چند رندر تست هم گرفتم) ولی احساس کردم که این صحنه هماهنگی بیشتری با نور روز خواهد داشت. بنابراین برای روشن کردن آن از یک نور VRaySun استفاده کردم که به عنوان نور خورشید موضوعات صحنه را هدف قرار می داد و همچنین برای نورپردازی غیر مستقیم از یک نور Vray Dome.
یک نور Plane نیز در پشت پنجره قرار دادم تا تأثیر نورهای بیرونی را بیشتر کند و نور Plane دیگری هم در داخل فضا گذاشتم که در واقع نور مصنوعی محیط را ایجاد می کرد.