در این مقاله هنرمند با استفاده از مدلسازی موضوعات ساده و البته تمرکز قابل توجه بر بافتدهی و جزئیات صحنه، نتیجه ای زیبا بدست آورده است. در مدلسازی موضوعات صحنه علاوه بر ۳ds Max از Marvelous Designer نیز استفاده شده است.
این مقاله توسط جناب آقای جهان زاده ترجمه شده است.
سلام به همگی، نام من Eduardo Souza است و به عنوان یک ۳d آرتیست در سالوادور، باهیا، برزیل مشغول کار هستم. تصمیم گرفتم روند کار یکی از پروژه های شخصی ام به نام «صندلی» را با شما به اشتراک بگذارم. موضوع اصلی این پروژه آموزش نورپردازی و بافتدهی است که در وبسایت من هم به آن اشاره شده است. آنچه در ذهن داشتم ساختن یک صحنه ی ساده و در عین حال زیبا بود. بنابراین تصمیم به ساختن یک صندلی چوبی گرفتم. بعد از جستجو برای لامپ در اینترنت، لامپ رومیزی چوبی ای یافتم که بسیار مورد توجهم قرار گرفت و آن را برای قرار دادن در صحنه انتخاب کردم.
امیدوارم از این آموزش لذت ببرید!
[divider] [divider] تنظیماتدر ۳ds Max، گامای پیش فرض ۱ است در حالی که مانیتورها با گامای ۲٫۲ کالیبره شده اند. به همین دلیل لازمست که نرم افزار و موتور رندرمان را بر اساس مانیتور تنظیم کنیم. بنابراین من Gamma Correction را فعال کردم.
[divider] مدلسازیفرآیند مدلسازی بسیار ساده بود. بد نیست که مجدداً به لامپ رومیزی اشاره کنم که به نظرم بسیار زیبا آمد و تصمیم گرفتم آن را در صحنه قرار دهم. پارچه ای که بر روی صندلی قرار داده شده و پرده در نرم افزار Marvelous Designer ساخته شدند و به ۳ds Max وارد شده و تا حدی اصلاحات لازم بر روی آنها اجرا گردید. در، پنجره، دیوار و پاسنگها با دقت ویژه ای که برای صحنه های کوچک لازمست، ساخته شدند. من معمولاً برای رسیدن به کیفیت بالا، در مرحله ی مدلسازی به جزئیات، توجه ی خاصی دارم.