ریچارد میر: در طرح موزه
تمام کارهای ما براساس فلسفه ای است که زیبایی شناسی، بافت و کاربرد را با بصیرت فعلی معماری که به معنای واقعی کلمه پرحرارت و انسانی است، تلفیق می کند. ما به کمک طرح، به دنبال خلق محیطی زیبا و تزیین و آرایه بندی فضایی با مجموعه ارزش های هماهنگ و پرمعنا هستیم.
هدف اصلی معماری موزه، کمک به کشف ارزش های زیبایی شناسی، فرهنگی و ترویج تفکر و تعمق در مجموعه ی موزه از طریق تجربه ی فضایی است. ما معتقدیم اشیاء هنری باید در محیط هایی با فضای قوی به نمایش گذاشته شوند و در عین حال، مکانی به وجود آورد که در آن، هنر تقویت شود و آن را متحول سازد. در طرح موزه ی هنرهای در آتلانتا، توجه و مشغله ی ذهنی ما، مقیاس کارهای فردی بود. هر شیء در مجموعه، از گلدان یا سرویس نقره گذاشته تا نقاشی فراگونارد یا مجسمه سازی رودین، توجه خاصی را می یابد. ما در طرح و خلق ارتباط مجسمه سازی رودین، توجه خاصی را می طلبد. ما در طرح و خلق و ارتباط مناسب بین آثار هنری و محیطی که آنها در آن دیده می شوند، عمیقا به مقیاس انسانی وفاداریم.
_تحلیل و بررسی کامل موزه ی هنرهای تزیینی(کنستاندورک)فرانکفورت ، جمهوری فدرال آلمان، سال ۱۹۷۹-۱۹۸۵
_تحلیل و بررسی کامل موزه هنرهایآتلانتا، جورجیا سال ۱۹۸۰-۱۹۸۳
_تحلیل و بررسی کامل موزه رادیو و تلویزیونبِوِرلی هیلز،کالیفرنیا،سال۱۹۹۴-۱۹۹۵
تادائو آندو
_تحلیل و بررسی موزه ی ناریوا۹۴-۱۹۹۲ ناریوا
_تحلیل و بررسی موزه تاریخی شیکاتسو-آسوکا ۹۴-۱۹۹۰ اوزاکا
_موزه ی چوب۹۴-۱۹۹۱میکاتا-گان
این فایل دارای ۱۶۹ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد
دانلود مستقیم از سایت میهن بنا: