پارامتر subdivision :
همانطور که در شکل های بالا مشاهده می کنید با بالا رفتن میزان subdivs ، مقدار نویز در dirt کاهش پیدا می کنه و dirt تمیز تری رو خواهیم داشت.
Ignore for GI / consider same object only :
با غیر فعال کردن ignore for GI ، dirt در زمان محاسبه ی GI به نمایش در می آید.
اگر consider same object only فعال باشد ، در این صورت dirt تنها درگوشه های خود جسم ها ایجاد می شود و در مکان های اتصال دو جسم یا چند جسم ایجاد نمی شود.[divider][divider]
Texmap radius / invert normal :
در این مثال از یک تکسچر کثیفی در texmap radius slot استفاده شده است.درسته که شما از تکسچر استفاده کردید اما هنوز هم می تونید از پارامتر radius برای افزایش و کاهش افکت dirt استفاده کنید.[divider][divider]
Invert normal :
با فعال کردن invert normal ، پرتوهای dirt به سمت داخل ترسیم می شوند .در حالی اگر فعال نباشد این پرتوها به سمت خارج ترسیم می شوند.[divider][divider]
Biases :
این پارامتر ها dirt رو مجبور می کنند تا به یک محور تمایل داشته باشد و با تنظیم این پارامترها می توان شدن dirt را در محورهای x و y و z تغییر داد.[divider][divider]
منبع : vray.com
مترجم : عباس درباری