این کار مربوط به Nstudio VizCorner از کشور اندونزی می باشد .
ایده ی ساخت صحنه ی داخلی اتاق خواب ، هنگام تماشای مجله ی آنلاین IKEA به ذهنم رسید .
مدلسازی :
من همیشه مدلینگ کار رو در Autocad انجام می دم .
در اینجا می تونید ببینید که همه ی قطعات رو بهم کانکت نمی کنم . این روش ساده ترین راه برای ادیت و bevel کردن edge های آبجکت های import شده در ۳ds max هست .
برای ساخت سقف چوبی و دیوارها یک آبجکت موقتی در Autocad ایجاد کردم و بعد در ۳ds max کپی کردم . سپس از اسکریپت Floor Generatorاستفاده کردم .
برای ساخت کتاب ها از اسکریپت BookScatter استفاده کردم . با استفاده از این اسکریپت می توانید بصورت رندم و تصادفی کتاب های داخل قفسه را شبیه سازی کنید .
برای مدلسازی طبیعی پتو و اجزای پارچه ای دیگر تخت خواباز مدیفایر cloth استفاده شد .
فرش را مدلسازی نکردم فقط یک تکسچر استفاده کردم و مدیفایر Hair and Fur را اعمال کردم . اگر میخواهید از مدیفایر Hair and Fur با Vray استفاده کنید باید از mr prim در قسمت Hair Rendering Option استفاده نمایید .
آبجکت هایی مانند بالش ، و پتو و دیگر آبجکت های داخل صحنه رو از Evermotion Archmodels استفاده کردم .
نورپردازی و دوربین :
در این صحنه می خواهم با تابیدن نور خورشید محیط گرمی داشته باشیم . از نور Vraysun برای تابیدن به اتاق و ایجاد یک فضای دراماتیک استفاده کردم .
بصورت کلی برای نورپردازی از نور VraySky استفاده می کنم اما در این صحنه از دو نوع نور VraySky استفاده کردم . اولی از نوع Sky که در پس زمینه ی محیط قرار گرفته و دومی ازنوع GI که در vray:Environment قرار می گیرد . من از این دو نوع VraySky استفاده کردم چون می خواهم کنترل داشته باشم روی نور Sky و درحالی که مطمئن هستم که برای دوربین زیاد روشن نیست نور کافی را از GI بگیرم .
اینها تنظیمات دوربین هستند .
متریال ها وتکسچرها :
اینها تنظیمات متریال هایی هستند که در صحنه استفاده شد .
متریال چوبی اساسیه
متریال چوبی سقف و دیوارها
متریال کف
برای این متریال از Multi-Texture استفاده شد .
متریال پتو
تنظیمات رندر :
تنظیمات رندر برای این صحنه را می ببینید . هیچ تنظیم خاصی وجود ندارد .